fbpx

Як домогтися точної передачі кольору під час друку на тканині?

Перш ніж друкувати на тканині потрібно продумати і вивчити деякі речі, інакше при отриманні готового виробу вас може очікувати розчарування. Надалі практично у кожного виникає питання «А чому на моєму девайсі картинка була однією, а на виробі кольори не схожі?». Щоб такого питання не виникло кожному потрібно знати кілька простих речей про передачу кольору під час друку на тканині.

Які чинники впливають на передачу кольору і що потрібно робити, щоб колір готового принта не відрізнявся від задуманого? На ці питання ми зараз вам відповімо.

цветовой круг

Основні характеристики якісного друку на тканині – це коректна передача кольору, висока деталізація, чіткість, природна плавність колірних переходів, відсутність зернистості, відсутність “полошення” і наявність “просвітів”(прозорі елементи) у друці. Питання точної передачі кольору, мабуть, найчастіше задається. Хоча його рішення досить просте.

Давайте розберемося, що взагалі впливає на передачу кольору, і чому колір на екрані монітора може відрізнятися від кольору на тканині.

По-перше екран монітора випромінює світло, а тканина відбиває, тобто з самого початку є різниця в зчитуванні колірної інформації.

цветопроба

Экран

цветопередача

Ткань

По-друге кожна тканину по-своєму приймає фарбу – все залежить від фактури, плетіння, складу, тобто один і той же відтінок кольору, надрукований на різних тканинах, буде виглядати по різному. Тому, якщо ви друкуєте один і той же принт, але на різних тканинах, для кожної необхідно робити свою кольоропробу. Фактура і склад тканини дуже впливають на колір, тому рекомендуємо заздалегідь вивчити властивості основ і подивитися зразки друку на нашій тканини в шоурумі Singleprint за адресою: вул. Турівська, 4. Ми рекомендуємо друкувати на наших тканинах, так як це відібрані тканини і протестовані роками, які ми закуповуємо стабільно у виробників які дотримуються заявлених стандартів якості. До того, як зупинити свій вибір на наших постачальниках, було багато тестів, в тому числі небажаних результатів, також на тканинах і готових виробах клієнтів (наприклад: через ворсистість не рівно лягає принт, або після впливу температури 160 С (при просушуванні виробу під пресом) пошкоджується синтетична нитка яка залишає рудувато-коричневі плями, вони з’являються в середньому через 3-5 днів).

 По-третє, RGB vs CMYK. Ще однією причиною може бути те, що ви орієнтувалися на систему RGB, але на цифрових принтерах колір «замішується» за моделлю CMYK, в якій різні кольори і відтінки змішуються з 4-х базових кольорів (жовтий, малиновий, синій, чорний).

цветопередача при печати

По-четверте, насиченість. Друк на кольоровому виробі відбувається з попереднім нанесенням білого пігменту – “підкладки”, за рахунок цього принт виглядає більш насиченим. Що стосується друку на білих видах продукції: невеликий відсоток фарби вбирається в структуру тканини, згодом готовий принт буде виглядати менш насиченим.

Варто згадати, що звичайно друк відбувається в два підходи, для більш насиченого відтінку і точної передачі кольорів по моделі CMYK. Можливо здійснити друк в один прогін, тільки в індивідуальних випадках за домовленістю з клієнтом. Нижче можете подивитися приклад друку в один і два прогони.

По-п’яте якість макета. Також дуже важливо правильно підготувати макет під друк. Цілком ймовірно, що колір може «злетіти» при конвертації файлу. Таке часто відбувається, коли ви не дотримуєтеся рекомендацій додрукарської підготовки макета. Ми підібрали кілька частих помилок при підготовці макета:

  • розширення менше 300 Pixels / Inch (Image> Image Size)
  • зайва площа навколо макетів не обрізана (Image> Trim ..)
  • для чорно-білих макетів використовуйте колірну схему Grayscale (Image> Made> Grayscale)
  • для кольорових макетів використана схема RGB. Хочу звернути увагу на те, що макет повинен бути спочатку створений з використанням колірної моделі CMYK, а не сконвертований з RGB (згодом макет пройде подвійну конвертацію і втрата кольору буде більшою)
  • шари не злиті (Layers> Merge)
  • допустимий канал файлу 8 біт, якщо порушити цю вимогу – зображення може під час друку клонуватись (Image> Made> 8 Bits / Channale)8 бит
  • всі використані шрифти потрібно переводити в криві (Illustrator), або в смарт-об’єкти (Photoshop).
  • всі зайві елементи в макеті повинні бути видалені, в тому числі фон, якщо його друкувати не потрібно.
  • до векторних файлів ми можемо віднести формати – Ai, PDF (якщо він був створений в редакторі, який підтримує векторну графіку), SVG, EPS. Хочу звернути увагу на те, що всі елементи макета повинні бути спочатку створені тільки в редакторі, який підтримує векторну графіку, після відкриття файлу, який був збережений в растровому форматі (jpeg, png, tiff та ін) в програмі з підтримкою векторної графіки файл в векторний не перетворюється :).
Як же, отримати бажаний колір на тканині, незважаючи на всі ці фактори? 

Найпростіша і вірна відповідь на питання називається кольоропроба. Правило «завжди робити кольоропробу перед запуском тиражу» має працювати, як аксіома. Так, кольоропроба потребує додаткового часу та додаткових витрат, до слова, не великих, в порівнянні з тими, що ми отримуємо в разі, коли результат нас не влаштовує. Але це єдино правильний, грамотний і професійний шлях. Ми можемо перебирати кілька варіантів, які відображаються на невеликому відрізку тканини і далі погоджуємо з вами найвдаліший результат, який в подальшому буде на вашому готовому виробі.

У будь-якому випадку, наша команда завжди чекає вас за адресою Турівська, 4, ми завжди готові допомогти і відповісти на ваші запитання, а також зробити все, щоб ваш виріб потрапило вам в руки в тому вигляді, в якому ви його уявляли.

І наостанок про “екологічність“. Може бути, що ви вже друкували свій макет в одній поліграфії і звернулися до нас, і вийшло що друк відрізняється. Що може бути причиною? Ви друкували на різних типах тканинах (іноді у одного і того ж постачальника може змінюватись “просочення” або постачальник бавовни). Якщо вироби одні й ті ж і з однієї партії – то може бути що в інший поліграфії використовували інший спосіб друку. Якщо друк все таки був прямий цифровий і у інших він була яскравіше, то причина в чорнилі і праймері (що не такі екологічні, всі ми знаємо більше хімії – більша насиченість). Ми використовуємо екологічні чорнила і обладнання від офіційних постачальників Epson, дані чорнило підходять і для друку на дитячих виробах.